Tuesday, October 20, 2009

3 In 1

Syawal melabuhkan tirai dengan pelbagai aktiviti dan program. Tidak kurang juga dengan pelbagai open house di sana-sini. Maklumlah puasa sebulan raya pun nak sebulan juga. Entah-entah ada yang puasa tak cukup. Faham -faham ajelah. Nanti jangan lupa untuk ganti.

Bercerita tentang 3 in 1, SK 1 Kuala Ampang mengambil peluang yang ada dengan mengadakan Sambutan Hari Kanak-kanak, RIMUP & Hari Raya pada hari Selasa 13 Oktober yang lalu. Program ini telah berlangsung di dewan sekolah dengan perasmian dilakukan oleh Guru Besar, Pn. Hjh Musalmah bt. Baharuddin.

Selepas majlis perasmian, acara senam seni dan senam robik "poco-poco" dimulakan. Senaman ini diketuai oleh En. Amri dan dibantu oleh beberapa orang guru dan murid. Semasa senaman berlangsung, Pn. GB begitu teruja dengan mengambil bahagian dari mula hingga tamat iaitu hampir 30 minit. Waooo... Inilah baru GB cemerlang!!!!


Pelbagai aktiviti telah dipertontonkan oleh warga sekolah yang rata-ratanya tidak segan silu untuk menonjolkan bakat masing-masing. Antara aktiviti yang dijalankan ialah nyayian, tarian, lakonan, dan sketsa. Persembahan yang memukau tontonan hadirin sememangnya sukar dilupakan persembahan khas daripada adik Thulasi yang menyanyikan lagu inggeris.


Dalam majlis ini juga murid-murid yang cemerlang dan berjaya dalam beberapa pertandingan sempena hari Kanak-kanak turut mendapat habuannya. Boleh dikatakan hampir semua murid mendapat habuan.

Program 3 in 1 ini mendapat kerjasama yang amat padu daripada semua warga sekolah bagi menjayakannya. Dari mula hingga ke akhir program, semuanya berjalan dengan lancar.


Sebelum berakhirnya program ini, jamuan Hari Raya turut diadakan. Ada ketupat. rendang, nasi himpit dan kuih-muih dan tidak ketinggalan beberapa kuih tradisional. Diselang seli dengan lagu raya yang sungguh mengasyikkan. Ingatkan raya masih panjang.......


Dalam kesempatan itu juga, pihak BKGK tidak lupa menyampaikan sumbangan kepada guru yang menerima musibah dan yang akan menunaikan haji ke tanah suci.

SELAMAT HARI KANAK-KANAK

SELAMAT HARI RAYA

SELAMAT KE TANAH SUCI

SELAMAT...SELAMAT...SELAMAT...

Amin....

1 comments:

student said...

Selamat berjaya buat warga SK 1 Kuala Ampang.

Yellow Puppies Blogger Template | Template Design | Elque 2008